صبح امروز و با حضور مسئولان ارشد کشور، مجلس نهم با پیام مقام معظم رهبری کار خود را آغاز کرد و محمدصالح جوکار، سیدجلال یحیی زاده، عباس زارع زاده، محمدعلی عبداله زاده و محمدرضا تابش منتخبین مردم استان یزد در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی می باشند.

یزدفردا- سیدابولفضل حقانی: صبح امروز و با حضور مسئولان ارشد کشور، مجلس نهم با پیام مقام معظم رهبری کار خود را آغاز کرد.

آیت الله مهدوی کنی، آیت الله هاشمی رفسنجانی، حجت الاسلام محمدی گلپایگانی، دکترمحمود احمدی نژاد، آیت الله  آملی لاریجانی، آیت الله احمد جنتی، حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری، عباسعلی کدخدایی، سرلشکر فیروزآبادی، حجت الاسلام پورمحمدی، حجت الاسلام محسنی اژه‌ای، سعید جلیلی، حجت الاسلام منتظری، علی اکبر صالحی،  محمد باقر قالیباف، رحیم صفوی، عسگر اولادی، سردار احمدی مقدم، سردار نقدی، حجت الاسلام رییسی، پوردستان، مهدی چمران و جمعی از وزرای دولت و همچنین خانواده شهدای هسته ای از مهمانان ویژه امروز بهارستان بودند.

نمایندگان مردم در خانه ملت در اولین نشست علنی امروز(یک شنبه ۷ خرداد) از دور نهم مجلس شورای اسلامی، طبق اصل ۶۷ قانون اساسی متن سوگند را پس از قرائت علیرضا مرندی تکرار و قرائت کردند.

مرندی، رییس هیئت رییسه سنی در اغاز به قرائت این سوگندنامه یاداوری کرد که نمایندگان اقلیت دور نهم مجلس شورای اسلامی با کتاب آسمانی خود مراسم تحلیف را به جا می آورند.

متن سوگند نمایندگان طبق اصل ۶۷ قانون اساسی به شرح ذیل است:

بسم‏ الله‏ الرحمن‏ الرحیم‏

«من در برابر قرآن مجید به خدای متعال سوگند یاد می‌کنم و با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهد می‌کنم که پاسدار حریم اسلام و نگهبان دستاوردهای انقلاب اسلامی ملت ایران و مبانی جمهوری اسلامی باشم. همچنین ودیعه‌ای که ملت به ما سپرده به عنوان امینی عادل پاسداری کنم، و در انجام وظایف وکالت، ‌امانت و تقوا را رعایت نمایم و همواره به استقلال و اعتلای کشور و حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم پایبند باشم، از قانون اساسی اطاعت کنم و در گفته‌ها و نوشته‌ها و اظهار نظرها استقلال کشور و آزادی مردم و تامین مصالح آنان را مدنظر داشته باشم.»

محمدصالح جوکار، سیدجلال یحیی زاده، عباس زارع زاده، محمدعلی عبداله زاده و محمدرضا تابش منتخبین مردم استان یزد در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی می باشند.

گفتنی است: جوکار منتخب مردم یزد، عبداله زاده برگزیده مردم طبس و زارع زاده نماینده مردم مهریز، از جمله وکلایی هستند که برای اولین بار به مجلس شورای اسلامی راه یافتند.

در پایان جلسه، نمایندگان به منظور بزرگداشت بنیانگذار جمهورى اسلامى ایران حضرت امام خمینى (ره) و شهیدان انقلاب اسلامى و اداى احترام و تجدید عهد با آنان در مرقد مطهر آن حضرت و بهشت زهرا حضور خواهند یافت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا